A VIII. Semmelweis Egészségverseny
Idén a Semmelweis Egészségverseny döntősei többek közt Kairosz-könyvekből álló ajándékcsomagot is kaptak. Kiadónk könyvadományozásának vonatkozásában ebben a posztban kitérünk az olvasás fontosságára is.
Néhány gondolat az olvasás fontosságáról és arról, hogy miért tartjuk fontosnak az érdekes és értékes események támogatását könyvadományokkal.
Az olvasás kimondhatatlan (és leírhatatlan) mértékben járul hozzá az önfejlesztéshez, szókincsünk növeléséhez, a látókörünk tágításához, a tájékozottságról nem is beszélve, de remek kikapcsolódási lehetőség is. A tudományos ismeretterjesztők elsődleges célja azonban az információátadás, amely során a könyv eszközként szolgál bizonyos témákban való elmélyedéshez.
Gyermekként azért nélkülözhetetlen a rendszeres olvasás, hogy a kicsik fejlődjenek, tanuljanak, megismerjék és megszokják az olvasást, mint hobbit és/vagy tanulási- és munkaeszközt. Idősebb korban pedig éppen amiatt, hogy a már meglévő tudás és készségek ne kopjanak el, hanem minél tovább friss maradhasson az elménk.
Sajnos a közösségimédia-felületek megjelenése óta tipikus jelenség, hogy az aktív dolgozói réteg arra hivatkozik, hogy "nincs időm olvasni". Tényleg nincs idejük, de egész egyszerűen azért, mert nem szánnak rá. Az olvasás egyik remek előnye, hogy annyit, akkor és ott tud foglalkozni vele az olvasó, amennyit, amikor és ahol szeretne. Éppen ezért született meg 2017-ben a NIOK, azaz a Nincs időm olvasni kihívás, amely rendszeresíteni szeretné az olvasást, mint hobbit.
Hiszen ha belegondolunk, akár a fiatalabb vagy idősebb generáció vonatkozásában is egyre népszerűbbek az e-könyvek, amelyekhez egyszerűen hozzáférhetnek az érdeklődők.
Fontosnak tartjuk az olvasás és az általunk képviselt témák népszerűsítését, emiatt lehetőségeinkhez mérten megragadjuk az alkalmakat, hogy könyvadományokkal támogassunk jó célokat és érdeklődő közösségeket.
Idén támogattuk a Semmelweis Egészségversenyt, az öt legjobb csapat tagjai részesültek Kairosz-könyvcsomagban, amelyek olyan egészségügyi vonatkozású könyveket tartalmaztak, mint például az alábbiak:
A verseny többfordulós volt, a döntőre 2023. márciusában került sor. A verseny évente kerül megrendezésre, célja az egészségtudatos szemlélet fejlesztése. A támogatók között olyan márkák szerepeltek, mint az Aldi, Aegon, Cserpes Műhely, Nemzeti Színház és még sokan mások - többek közt kiadónk is.
A kép forrása a Semmelweis Egészségverseny Facebook-oldala. A verseny döntőjéről több összefoglaló videó is készült, ebben például látható, hogy milyen feladatokat kellett megoldaniuk a résztvevőknek. Megtiszteltetés számunkra, hogy megjelenhettünk a támogatók között.